Feest! Afscheid van de moeders op Riekerhaven

Op 30 juni was er groot feest bij Riekerhaven, want de meeste moeders die op de speciale Moeder & Kind-vleugel woonden, zijn inmiddels verhuisd naar een zelfstandige woning elders in regio Amsterdam. Deze groep moeders woonden veelal sinds de start (juli 2016) op Startblok Riekerhaven en zijn in 2019 verhuisd naar de Moeder & Kind-vleugel. Stichting Ykeallo heeft deze groep intensief begeleid en zal hun blijven ondersteunen waar nodig. Komende periode zullen er waarschijnlijk weer nieuwe (jonge) moeders en hun kinderen de studio’s gaan betrekken op speciaal daarvoor ingerichte gang.

Maar eerst was het tijd voor een afscheidsfeestje om de moeders in het zonnetje te zetten. Want wat een doorzettingsvermogen en veerkracht hebben deze stoere dames en hun kinderen. Een kind opvoeden is al een hele prestatie, laat staan in een land waar je nieuwkomer bent en je - letterlijk en figuurlijk - nog niet overal de weg weet. Vaak zonder familie en vrienden om je heen maar met vele organisaties die hulp en advies geven. We zijn dan ook heel trots op deze moeders en hun kinderen!

Na het officiële gedeelte met speeches vanuit Gemeente Amsterdam, stichting Ykeallo en de andere betrokkenen was het tijd voor een feestelijke maaltijd met het koffieritueel en live muziek. We kijken terug op een heel geslaagd feestje!

Lees meer over de Moeder & Kind-vleugel op Riekerhaven.