Sport en spel

Voetballend integreren

Een balletje trappen om je hoofd leeg te maken en tegelijkertijd even kunnen bijpraten. Hoe gaat het nu echt? Wat zijn je doelen en hoe kun je die bereiken? Sport is een belangrijke verbinder en beslaat daarom een belangrijk deel van de activiteiten van stichting Ykeallo. Bij Riekerhaven of op het Cruyff Court in Amsterdam Osdorp helpen we jonge statushouders op een sportieve, laagdrempelige manier met hun integratie.

Op zaterdag- en zondagochtend komen statushouders uit Nieuw-West en buurtbewoners samen voor een ontspannen potje voetbal. Eritreeërs, Syriërs, Marokkanen, Turken, Surinamers en Nederlanders komen er bij elkaar. Het is er altijd gezellig druk, wat aangeeft hoe voetbal alle lagen van de samenleving kan verbroederen. Naast voetbal is er ruimte om vragen te stellen en is er tijd voor een goed gesprek met projectleider en cultuurtolk Mek Ykeallo.

Dit succesverhaal is inmiddels breed uitgemeten in verschillende media. Van De Correspondent tot AT5 en RTL Late Night.

Tijden

Elke zaterdag- en zondagochtend van 10.00 tot 12.00 uur

Johan Cruyff Court
Botteskerksingel
1069 XR Amsterdam

Heb je vragen? Neem contact met ons op via het contactformulier.