Individueel gehuisveste statushouders

Stichting Ykeallo is in stadsdeel Nieuw-West actief om statushouders die individueel gehuisvest zijn te motiveren om gebruik te maken van de basisvoorzieningen in de wijk en coaching en begeleiding te bieden. Binnen dit project worden de statushouders één op één begeleid.

Naast het begeleiden van de statushouders heeft de stichting de bestaande organisaties die activiteiten organiseren,  geadviseerd  hoe ze het beste met deze groep statushouders kunnen omgaan. Hoewel de nadruk lag op de (moeilijke te bereiken groep) Eritreeërs, betrof het hier verschillende nationaliteiten. Bij ontmoetingsplekken, via het netwerk, de toernooien en andere vindplekken, heeft stichting Ykeallo al veel zelfstandig wonende statushouders bereikt welke op (één van) vragen/problemen zijn geholpen en/of doorverwezen.

Contact

Heb je vragen over dit project? Neem contact met ons op via ons contactformulier.