Habognatat

Een empowermentproject voor Eritrese vrouwen

© Volker Media

Habognatat betekent sterke, doorzettende mensen in het Tigrinya, de perfecte naam voor ons empowermentproject. Eritrese vrouwen uit Amsterdam-West en Nieuw-West ondernemen samen met een aantal Nederlanders activiteiten om hun wereld te vergroten en ook om aan de wereld te laten zien wat zij in huis hebben!

Het idee is dat vrouwen flexibel, doorzettend en creatief zijn: alles wat je nodig hebt om je in Nederland thuis te gaan voelen en een plekje in de maatschappij te veroveren. Bij Habognatat zorgen we voor contact en gelijkwaardigheid, waarmee we de toch al sterke vrouwen versterken. We voeren gesprekken over opleiding, opvoeding, relaties, vaccineren, studiemogelijkheden en nog veel meer. Het Nederlands - en Tigrinya 😉 - wordt op deze manier geoefend en ook ondersteuning bij opdrachten voor school en het maken van een CV wordt op een creatieve manier geboden.

We ondernemen regelmatig activiteiten buiten Riekerhaven, zodat we genieten van de mogelijkheden van Amsterdam. Zo zijn we gaan varen, via de grachten naar Ouderkerk aan de Amstel, gingen we naar Nemo en konden we naar een concert in het Concertgebouw. Misschien lukt het ons op een dag om een voorstelling te maken! Dan krijgen de vrouwen een gezicht en de kans om zo hun ervaringen en verhalen te delen met andere Amsterdammers. We houden je op de hoogte!

Elke woensdagmiddag van 15.00 tot 18.00 uur

Clubhuis Westsite
Handbalstraat 740
1062 XA Amsterdam

Contact

Woon je in Amsterdam-West of Nieuw-West, kom je niet uit Eritrea en wil je toch deel uitmaken van Habognatat? Natuurlijk kan dat ook! Heb je vragen of een leuk idee? Ben of ken je een habogna die zich aan wil sluiten? Neem contact op met Els Streefkerk via ons contactformulier.