Riekerhaven

In de Amsterdamse Riekerhaven helpen we jonge statushouders om duurzaam te integreren. Dit gebeurt onder meer met het bieden van een plek om samen te komen, cultuursensitieve begeleiding, voorlichting en training en sport- en spelactiviteiten.

We participeren met dit project met het jongerenwoonproject Startblok Riekerhaven, een woonproject voor jonge vluchtelingen die net een verblijfsvergunning hebben gekregen en jongeren uit Nederland. Op deze plek, aan de ring A10 in Amsterdam Nieuw West, bouwen ze samen aan de toekomst.

Stichting Ykeallo is meerdere dagen per week aanwezig op Riekerhaven. De bewoners komen voor een persoonlijk gesprek, omdat ze een tolk nodig hebben of iemand die een brug kan zijn tussen hen en instanties. Ook komen ze voor hulp bij medische kwesties, gezinshereniging of andere privézaken. We creëren er op een laagdrempelige manier een sociale omgeving waar het niet alleen gezellig is, maar ook geborgen en leerzaam.

Spreekuren

Elke woensdagmiddag en vrijdagmiddag zijn van 13.00 tot 21.00 uur meerdere medewerkers van stichting Ykeallo aanwezig.
Kijk voor de meest actuele agenda op onze activiteitenpagina.

Clubhuis Westsite
Handbalstraat 740
1062 XA Amsterdam

Heb je vragen? Neem contact met ons op via het contactformulier.

Aankomende activiteiten