Help ons anderen te helpen

Misschien ben je een organisatietalent en heb je wat tijd over. Misschien besteed je graag wat geld aan een goed doel. Of misschien heb je een netwerk dat onze jongeren kansen kan bieden. Wat je bijdrage ook is: wij zijn er blij mee!

Met jouw talent, ideeën of gift help je jongeren een nieuw bestaan op te bouwen in Nederland. Dat is niet alleen zingevend maar ook dankbaar werk. Want wat is er mooier dan iemand te zien groeien en zelfstandig opnieuw geluk te zien vinden?

Jouw bijdrage komt ten goede aan coaching, begeleiding naar werk en het creëren van draagvlak van en voor jonge statushouders in Nederland. Bekijk hier onze projecten.

In de Amsterdamse Riekerhaven helpen we jonge statushouders om duurzaam te integreren. Dit gebeurt onder meer met het bieden van een plek om samen te komen, cultuursensitieve begeleiding, voorlichting en training en sport- en spelactiviteiten. Hier is het niet alleen gezellig, maar ook geborgen én leerzaam

Een balletje trappen om je hoofd leeg te maken, en tegelijkertijd even kunnen bijpraten. Hoe gaat het nu echt? Wat zijn je doelen en hoe kun je die bereiken? Op het Cruyff Court in Amsterdam Osdorp helpen we jonge statushouders op een sportieve, laagdrempelige manier met hun integratie.

Aan de Wenckebachweg maken we Oost-Afrikaanse statushouders wegwijs in de Nederlandse cultuur en maatschappij door ze te coachen. Dit behelst praktische hulp bij vragen als 'wat staat er nou precies in die brief van de gemeente?', daarnaast motiveren we ze met gesprekken en het vinden van een dagbesteding.