Brand op startblok Riekerhaven

UPDATE: op dit moment hebben we genoeg spullen. Doneren is voor nu niet meer nodig.

Op zondag 13 november 2022 vroeg in de ochtend werd het Startblok Riekerhaven opgeschrikt door een brand. Een van de blokken met ongeveer 75 woningen is volledig verwoest. Tientallen bewoners zijn alles kwijt. Onder hen ook veel statushouders, die niet voor de eerste keer alles hebben moeten achterlaten.

Het nieuws kreeg lokale en landelijke aandacht. Diezelfde avond waren beelden te zien in het NOS Journaal van acht uur, waarin ook Mek Ykeallo, oprichter van stichting Ykeallo, kort aan het woord komt. Bekijk de uitzending hier terug. Vanaf de vierde minuut wordt de brand besproken. Burgemeester Femke Halsema kwam een dag later langs om met de slachtoffers te praten en sprak ook met onze Mek.

Stichting Ykeallo is meteen gestart met een actie om deze jongeren zo snel mogelijk te helpen. Vanaf maandag is het clubhuis van de handbalclub opengesteld voor iedereen die wil praten. Daarnaast wordt er gekookt en kunnen mensen spullen brengen en ophalen. Na één dag hebben we al heel veel kleding en andere eerste levensmiddelen opgehaald. Houd onze social media kanalen in de gaten voor de meest actuele informatie.