Ervaring delen en mensen motiveren

Stichting Ykeallo maakt Oost-Afrikaanse statushouders wegwijs in de Nederlandse cultuur en maatschappij door ze te coachen. Dit behelst praktische hulp bij vragen als 'hoe werkt een wasmachine?', en 'wat staat er nou precies in die brief van de gemeente?', maar ook mensen motiveren door middel van gesprekken en het vinden van een dagbesteding is onderdeel van de coaching. Ook andere jongeren die behoefte hebben aan een zetje in de goede richting zijn van harte welkom.

foto's: Catharina Gerritsen e.a.

Of het nu een baan is of vrijwilligerswerk: zo snel mogelijk meedoen in de maatschappij is belangrijk om te kunnen wortelen als nieuwkomer. Laten zien wat je te bieden hebt, leren van je collega's, aanspraak en gezelligheid. We helpen statushouders bij het vinden van een baan, stage of vrijwilligerswerk, met gebruikmaking van het netwerk van oprichter van de stichting en horecaondernemer Mek Ykeallo.

Opbloeien

Als it'er begeleidde Mek jarenlang jongeren die extra aandacht nodig hadden. Onder zijn kundige en geduldige leiding zag hij hoe iemand kan opbloeien met de juiste motivatie.

Mek ontvluchtte als twintiger zelf zijn thuisland Eritrea, hij heeft ervaren hoe het is om als nieuwkomer in een vreemd land voet aan de grond te proberen te krijgen. Hij weet wat de jongeren doormaken. Hij spreekt hun taal, letterlijk en figuurlijk. Lees meer over zijn achtergrond en visie op coaching.

Op donderdag en zaterdag wordt er gevoetbald op het Cruyff Court in Amsterdam Osdorp. Vaste prik, een sportieve uitlaatklep en een ontspannen moment om even bij te kunnen praten.

Meedoen? Neem contact met ons op.

quote

Laten zien wat je te bieden hebt, leren van anderen.