Anwar Osman (1993) kwam als Startblok Riekerhaven bewoner in aanraking met stichting Ykeallo. Eerst was hij vooral aanwezig voor de gezelligheid, om te voetballen of omdat hij hulp nodig had. Mek gaf hem deze hulp en zodoende raakte hij steeds meer betrokken bij de stichting. Anwar was eerst ambassadeur en werkt nu sinds een jaar als projectmedewerker bij stichting Ykeallo.

Anwar werkt ook als voorlichter bij de GGD voor nieuwkomers, waar hij voorlichting geeft over de gezondheidszorg in Nederland. '' Hier geef ik voorlichting over bijvoorbeeld het systeem, maar ook over depressie, psychische problemen, trauma of verslaving'' vertelt Anwar. Daarnaast werkt hij als tolk Tigrinya bij een vrijwilligersorganisatie. Anwar volgt momenteel een media opleiding en zou graag in de toekomst maatschappelijk werk willen studeren.

Bij stichting Ykeallo houdt Anwar zich bezig met het organiseren van sport en feesten, bemiddeling en coaching, vertalen van brieven en het contact leggen met (overheids)instanties. Ook maakt hij foto's en filmmateriaal voor de stichting. Anwar is namelijk een enthousiaste fotograaf en filmmaker. Hij maakte een mooi promotiefilmpje voor stichting Ykeallo, te bekijken via ons youtube account.

Anwar is elke woensdag en vrijdag van 14:00-19:00 uur aanwezig op Riekerhaven voor begeleiding en daarna tot 22:00 voor recreatieve activiteiten*. Op zaterdag is hij van 14:00-22:00 aanwezig voor sport en recreatie*.

Anwar's werk als fotograaf en filmmaker is te bewonderen via zijn instagrampagina.

* Vanwege de huidige coronamaatregelen, zijn alle sport en recreatieve activiteiten afgelast.