Anwar Osman

projectmedewerker

Anwar (1993) kwam als bewoner van Startblok Riekerhaven in aanraking met stichting Ykeallo. Eerst was hij vooral aanwezig voor de gezelligheid, om te voetballen of omdat hij hulp nodig had. Mek gaf hem deze hulp en zodoende raakte hij steeds meer betrokken bij de stichting. Anwar was eerst ambassadeur en werkt nu als projectmedewerker bij stichting Ykeallo.

Anwar werkt ook als voorlichter bij de GGD voor nieuwkomers, waar hij voorlichting geeft over de gezondheidszorg in Nederland. "Hier geef ik voorlichting over bijvoorbeeld het systeem, maar ook over depressie, psychische problemen, trauma of verslaving", aldus Anwar. Daarnaast werkt hij als tolk (Tigrinya) bij een vrijwilligersorganisatie. Anwar volgt momenteel een mediaopleiding en zou graag in de toekomst maatschappelijk werk willen studeren.

Bij stichting Ykeallo houdt Anwar zich bezig met het organiseren van sportactiviteiten en feesten, bemiddeling en coaching, vertalen van brieven en het contact leggen met (overheids)instanties. Ook maakt hij foto's en filmmateriaal voor de stichting. Anwar is namelijk een enthousiaste fotograaf en filmmaker. Hij maakte een mooi promotiefilmpje voor stichting Ykeallo, te bekijken via ons Youtube-kanaal.

Anwar is elke maandag van 13:00 tot 16:00 uur aanwezig bij Stek West. Woensdag en vrijdag van 14:00 tot 19:00 uur is hij aanwezig op Riekerhaven voor begeleiding en daarna tot 22:00 voor recreatieve activiteiten. Op zaterdag is hij van 14:00 tot 22:00 uur aanwezig voor sport en recreatie. Kijk voor meer informatie over de locaties en tijden op onze activiteitenpagina.

Anwar's werk als fotograaf en filmmaker is te bewonderen via zijn Instagram-account.