Startblok 5 jaar bij Pakhuis de Zwijger

Op donderdag 10 december was online talkshow ‘Project Startblok 5 jaar’ te zien bij Pakhuis de Zwijger. Fotograaf Karijn Kakebeeke ging naar aanleiding van haar multimedia project ‘Project Startblok’ in gesprek met (oud)beheerders, bewoners en andere betrokkenen. Natuurlijk werd onze Mek ook geïnterviewd over zijn ervaringen. In de talkshow was de hoofdvraag; wat kunnen we leren van 5 jaar Startblok Riekerhaven?

In de talkshow vertellen eerst Nahom Berhane (bewoner en zelfbeheerder van Startblok Riekerhaven) en Bart van den Bergh (voormalig projectcoördinator van Startblok Riekerhaven bij Socius Wonen) over de start van Startblok Riekerhaven. Mekonnen Ykeallo (oprichter stichting Ykeallo) en Ali Ali Awadalla (bewoner Startblok Riekerhaven) praten over de moeders op Riekerhaven en het tot stand komen van de babygang. De babygang is de gang waarin de moeders en hun kinderen samen geplaatst zijn in één gang op Startblok Riekerhaven.

Tenslotte komen Arnold Hooiveld (huidig Project coördinator Startblok Riekerhaven bij De Key) en Bobbie Fay Brandsen (bewoner en documentairemaakster) aan het woord over de toekomstplannen van Startblok en het samenleven binnen het project. Ter afsluiting liet Bobbie ook haar nieuwe documentaire over de moedergang, ‘Babies next door’ zien tijdens de online live talkshow.

De talkshow is terug te zien via https://dezwijger.nl/programma/5-jaar-startblok-riekerhaven of het youtube kanaal van Pakhuis de Zwijger. De documentaire ‘Babies next door’ is helaas niet online terug te zien via Pakhuis de Zwijger. Het project van Karijn Kakebeeke, ‘Project Startblok’ wordt op verschillende locaties tentoongesteld. Kijk voor de actuele tentoonstelling agenda op https://www.projectstartblok.nl/

Still uit de talkshow. Van links naar rechts: Karijn Kakebeeke,
Nahom Berhane en Bart van den Bergh