Moeder en kind gang Riekerhaven

Op Startblok Riekerhaven wonen een aantal moeders met hun kinderen in een speciale moeder kind gang sinds augustus 2019. Stichting Ykeallo ondersteunt deze moeders met begeleiding op maat en met succes!

Sinds een aantal jaren wonen er ook (jonge) moeders met hun kinderen op het woonproject Startblok Riekerhaven. Startblok Riekerhaven is een Amsterdams woonproject voor jonge statushouders en jongeren uit Nederland. In 2019 is er na overleg met woonstichting De Key, gemeente Amsterdam en verschillende (zorg)partners besloten om de moeders en hun kinderen op één gang samen te plaatsen in Riekerhaven. Hier hebben de moeders hun eigen studio en delen zij een gemeenschappelijke woonkamer.

In dit project ondersteunen we deze (jonge) moeders en hun kinderen. Dit gebeurt onder meer met het bieden van persoonlijke (cultuursensitieve) begeleiding, voorlichting en activiteiten*. Onze projectmedewerker Saba en ook Mek zijn de vaste contactpersonen voor deze moeders. Ons vrouwenproject Habognatat met onze projectmedewerker Els sluit hier erg goed op aan, door ook deze vrouwen te empoweren.

De evaluatie van dit project met de gemeente Amsterdam en alle betrokken organisatie is erg positief. Stichting Ykeallo is zeer tevreden met dit succesvolle verloop en hoopt nog veel moeders en kinderen te kunnen begeleiden.